Pages

Monday 19 July 2010

Al-Masuniyyah

Freemason atau dalam bahasa arabnya , Al-Masuniyyah yang bermakna pembina-pembina rumah ibadat (Haikal Sulaiman) yang bebas. Ia merupakan satu pertubuhan rahsia yang ditaja oleh Yahudi untuk menguasai dunia. Gerakan sulit ini kononnya ditubuhkan untuk mengembalikan kerajaan dunia yang pernah diperintah oleh Bani Israel suatu ketika dahulu iaitu kerajaan Nabi Sulaiman. Oleh yang demikian mereka berusaha mencapai cita-cita khayalan mereka iaitu membina Haikal Sulaiman atau The Solomon Temple. Mereka menggunakan pelbagai taktik dan strategi kotor bagi mencapai matlamat utama mereka iaitu memerintah dunia walaupun ianya mengambil jangka masa yang panjang. Penubuhan Negara HARAM Israel adalah salah satu daripada langkah-langkah mereka.


Rahsia gerakan Freemason ini pernah didedahkan oleh seorang jeneral tentera kerajaan Turki Uthmaniyyah, Jeneral Athal Khan. Beliau telah berjaya menangkap seorang perisik Yahudi dan dapat membongkar rahsia gerakan sulit ini. Selain itu, rahsia pertubuhan tajaan Yahudi ini juga pernah didedahkan oleh seorang Pegawai Tentera Laut Amerika di dalam buku karyannya “Dunia adalah catur”. Namun tidak lama selepas pendedahan itu, dia ditembak mati oleh agen Freemason.


Sejarah Penubuhan :

Mengikut sesetegah pendapat, gerakan ini mula diasaskan secara tidak langsung oleh Raja Herodus Agripa (pemerintahan: Tahun ke-10 SM hingga Tahun 43M). Dia merupakan raja yang bertanggunjawab ke atas pembunuhan Nabi Yahya a.s dan Nabi Zakaria a.s serta cubaan membunuh Nabi Isa a.s tetapi tidak berjaya kerana Nabi Isa a.s diangkat ke langit oleh Allah SWT. Kemudian usaha jahat untuk memerintah dunia diwarisi oleh anak-cucunya.

Di antara pemimpin-pemimpin Freemasonary ialah Hiram Damuab Lamer, Meribu iaitu pemimpin revolusi Perancis, Karl Max iaitu penyebar ideology komunis, Jurji Zaidan ;seorang penganut Kristian berbangsa Arab Lubnan serta pernah menulis sejarah tentang Nabi Muhammad SAW dan sejarah Solahuddin Al-Ayyubi.


Dasar-Dasar Freemason :

* Mengingkari Allah, rasul-rasul ,kitab serta tidak mempercayai perkara-perkara ghaib. Melihat kepada dasar ini jelas membuktikan perjuangan mereka sebenarnya menentang apa yang dibawa oleh Nabi Sulaiman walaupun mereka mendakwa ingin menyambung perjuangan Nabi Sulaiman a.s.

* Berusaha menjatuhkan kerajaan-kerajaan yang tidak berjaya dikuasai mereka kecuali ketua negara tersebut menganggotai gerakan ini.

* Menggalakkan pergaulan seks, mengeksploitasi golongan wanita, meruntuhkan akhlak masayarakat dengan menonjolkan pelbagai unsur-unsur jahat dan keganansan melalui media massa serta mempengaruhi golongan belia dengan kegiatan sukan dan pelancongan.

* Mewujudkan jurang bangsa selain yahudi dengan menganggap bangsa selain yahudi bertaraf rendah. Mereka menyamakan bangsa-bangsa lain dengan binatang,tiada nilai.

* Mengeluarkan senjata api dan membekalkannya kepada pemberontak serta menimbulkan konflik-konflik antarabangsa yang boleh mencetuskan pergaduhan.

* Menggalakkan rasuah di kalangan orang astasan dan mempengaruhi kerajaan supaya menaungi segala aktiviti mereka.

* Menubuhkan organisasi yang mampu menarik gol atasan menyertainya seperti Lion Club, Rotary Club dan sebagainya.

* Melahirkn teori atau ideoloi yang menyesatkan seperti sekularisme, nasionalisme, Sosialisme dan sebagainya.

* Mempengaruhi pertubuhan-pertubuhan antarabangsa agar mengikut telunjuk mereka.


# sumber: Kuliyah Jumaat YAB TG Haji Abdul Hadi Awang di Masjid Rusila.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...